Su 26.10.2008 @ 22:30admin

Missä on ekoileva vaalivoittaja?

Puhelinluetteloiden sanottiin olevan typerää paperin tuhlausta, mutta viime viikkojen vaalimainonnan tulva se vasta yllättikin. Käsittääkseni kestävän kehityksen tavoiteltaviin periaatteisiin kuuluu paperin kulutuksen vähentäminen, mutta tavoite ei taida koskea kuntavaalien mainontaa?

Energiaa kului, kun mainoksia valmistettiin ja jaettiin. Joissakin lehtisissä oli vain värillinen kuva, äänestysnumero ja nimi - ei edes sen enempää infoa.

Nyt vaalien jälkeen olisi valituilla kunnallisvaalien voittajilla mahdollisuus tehdä jotakin pienentääkseen kuormittamaansa ekologista jalanjälkeään. Mikä olisi uuden kunnallispolitiikon paras ekoteko, jolla hän saisi anteeksi tuottamansa paperijätteet? Mitä voisimme vaatia?

Massamainostukseen vakavasti suhtautuva kohdeyleisö pitää sentään postiluukun päälle lappua "Ei mainoksia, kiitos". Minkälaisia toimenpiteitä voisimme toivoa postin lähettäjältä?

Ihan tervettä?

YLE Asiaohjelmien toimittaja Rita Trötschkes kirjoittaa ajatuksiaan maskin ja deskin takaa.

Motto: Astu aina vesilätäkköön kun siltä tuntuu.

 
Ritan blogilöydöt

Blogiarkisto

2008

joulukuu

marraskuu

lokakuu

syyskuu

elokuu

heinäkuu

kesäkuu

maaliskuu

helmikuu

tammikuu